Friday, September 7, 2012

Orättvist?

Jag har börjat få en uppfattning att alla som såg matchen mellan Stockholm syd och Uppland tycker att det var en orättvis straffseger som tog Uppland vidare till semi. De spelade defensivt i 50 minuter och gjorde det väldigt bra, men bäst av alla var Marmelind i Upplands mål, vilken match han gör. Grymt Daniel, du var enastående!

Detta var den suraste förlusten någonsin i min 22 åriga hockeykarriär och jag har spelat upp matchen många gånger i huvudet för mig själv. Men jag hittar inga större saker jag hade gjort annorlunda om vi fick en ny chans att spela om matchen. Vi följde vår gameplan kanon och allt stämde utan målskyttet. I morgon börjar vi vår nya resa mot femte platsen.

Jag vill passa på att tacka alla er som har skickat sms och kommenterat på Facebook under hela turneringen. Både efter gruppsegern och kvartsfinalen. Ni är helt fantastiska, vilka vänner man har.

Enligt många så var Värmland, Västerbotten och Stockholm Syd favoriter till guldet inför turneringen. Nu är alla dessa 3 lag utslagna och i stället gör Uppland, Stockholm Nord, Norrbotten och Gästrikland upp om guldet.

Nu har vi två matcher kvar och vid två vinster så blir vi femma och blir då även obesegrade vid full tid genom hela turneringen.

Alltid nåt,

Fredrik Nygren

No comments: