Sunday, September 25, 2011

I höstens alla färger!

Det är som att allt är förbestämt, att när man mår bra så kommer det alltid något som gör en ledsen och orolig. Precis som när man är ledsen och besviken så är det till slut något som gör oss glada igen. Jag kan inte minnas tillbaka på en längre tid då livet var underbart att leva utan motgångar. Men jag kan minnas tider då sorgen levde kvar längre.

Eller som Lars Winnerbäck beskrev det i tv i går, varför ska man skriva låtar när man är glad och mår bra? Då har man ju annat för sig.

Sen beror det ju på hur vi är som människor om det negativa påverkar oss starkare än det positiva. Vi känslomänniskor som ofta gör först och tänker sen upplever ofta sorgen och oron starkare än glädjen. Eller så hinner vi inte att njuta av lyckan lika mycket.

Alla människor gör fel i bland och vissa oftare än andra. Vissa har svårare att kontrollera sina känslor än andra. Inser man sina misstag och lär sig av dessa så förbättras man som människa och nästa gång i samma situation så är det lättare att bita sig i tungan eller tänka till en gång extra. När jag eller någon av mina nära och kära har gjort fel så är det jobbigare att hantera.

När jag återigen lyssnar på Winnerbäck så sjunger han: "Jag har gjort fel i bland jag vet men ingen menig att ge upp, jag tror det bor en liten hjälte i varenda liten flopp".

Nu ska jag fokusera på det positiva, som att Team 99 vann Brons i Resport Trophy, att Team 96 vann Guld i Göta Cup eller att jag har en underbar familj och att jag varje dag får träffa så många olika personligheter som jag får möjlighet att hjälpa att nå sina drömmar.

Kul medelcup på stora mossen i helgen med bra domare och trevliga arrangörer.

- Calle Darnell, du är bra på att göra mål!

- Melissa Horn, du gör underbar musik och är otroligt vacker!

- Inga Nygren, du har ett stort hjärta!

- Nadja Thoresson Nygren, hoppas du hade ett roligt kalas i dag!

- Jani Säfkvist, grattis på din 27års dag!

- Alla ni andra, tack för att ni orkar läsa!

Fredrik Nygren

No comments: