Saturday, October 9, 2010

NHL i Sverige!

Då var det dags för årets NHL premiär i Stockholm och jag var på
plats. Det kändes väldigt konstigt, inte för att Sharks och Blue
Jackets spelade för dom har jag sett live förut. Det konstiga var
just känslan av att se dom hemma i Globen och jag kände för första
gången sen jag flyttade hem en längtan tillbaka till USA.

Matchen var underhållande i första, seg i andra och spännande i
tredje. En stor besvikelse var så klart att det inte var slutsålt,
utan det fanns rätt många tomma stolar i den runda globen. Men folket
som hade letat sig dit verkade ändå nöjda med matchen. Souvenir
stånden sålde T-shirts och mössor i massor och även jag var tvungen
att köpa en Sharks mössa.

I morgon är det dags för matcher med båda lagen då 97 möter Nacka
och 96 SSK.

God natt,
Fredrik Nygren

No comments: