Monday, October 18, 2010

Efter regn kommer solsken!

Med åren så har jag lärt mig att inte lyssna för mycket på galningar som gör personangrepp mot mig som person då de är missnöjda med något som har med hockey att göra. Man lär sig av sina misstag och lyssnar på konstruktiv kritik. Men jag blir riktigt ledsen och irriterad när anonyma människor skriver lögner i en gästbok om mig och Rafael. Det har hänt 2 gånger under denna säsong och senast efter matcher i Söndags med Team 96. En av mina bästa vänner är tränare för detta lag och även lagets huvudtränare är en nära vän. Jag har även en bra relation med många av spelarna i laget, som är snälla och trevliga killar och riktiga vinnarskallar på isen.

Jag läste i dag från tips från föräldrar på en gästbok i en hemsida som heter Stockholmhockey96 att jag skulle ha kallat mina spelare för ett riktigt fullt ord som jag inte har använt sedan högstadiet då alla var häftiga rebeller som tävlade i fula ord på skolgården. Där påstår en anonym människa att han/hon har hört detta och det gör mig väldigt ledsen och förvånad då det är en ren lögn. Oavsett om det är en förälder i motståndarlaget eller helt enkelt en avundsjuk och besviken person som vill sprida oro på grund av sin egen status eller karriär låter jag vara osagt. Oavsett är det en feg och obehaglig människa som skulle göra mig väldigt glad om han eller hon ringde eller skickade ett email till mig och berättade när var och hur han/hon hört detta. Den ända vuxna människa som kan ha hört detta är Stefan som är Matreialare och inte heller han har hört något sådant från min mun.

Som jag har sagt tidigare så sticker en lyhörd och energifylld ledarstil i ögonen på folk, och det är otäckt och nytt med ledare som låter under matcher. Ändå har många av dessa människor som uppfattar detta som otäckt en dröm och en längtan att se sina söner på den andra sidan Atlanten där detta klimat är en vardag. I går med Team 97 i matchen mot Huddinge så var jag glad när jag hörde röster från Huddinges bås. Mycket energi och vilja från Huddinges bås där ledarna drev på väldigt hårt. Det ger energi till matchen och en glad domare kom fram efter och tackade för en rolig och spännande match.

Till er tränare där ute som får stå ut med liknande saker dagligen så vill jag bara säga att stå ut och stå på er.

Till alla spelare och ledare i Täby HC så vill jag bara säga att ni betyder oerhört mycket för mig och tillsammans gör vi Täby HC till en ännu bättre och starkare förening.

Med värme,
Fredrik Nygren

5 comments:

Roger Enlund said...

Hej Fredrik

Stå på dig och lysna inte på all skit!

Sug åt dig av alla positiva lovord som du/ni får = "Energi"

Du/ni gör ett kanon jobb med alla ungdomar...

Lycka till
Roger Enlund
Tränare i SKÅ IK 97

Anonymous said...

Hej Fredrik,

Du är en superduktig tränare och jag som förälder är djupt tacksam över Ditt engagemang och den omtänksamhet som Du visar killarna. Jag vet att min son och många andra spelare har Dig som en förebild.

Det kommer alltid att finnas människor som gärna vill slänga lögner omkring sig - men då gäller det att slå dövörat till och inte låta sig påverkas.

Keep up the good spirit:-))

Milla
Mamma till Hannes

Anonymous said...

VINNARE
Hej Fredrik,
Ett stort tack för ditt inlägg, redan här visar du att du är en vinnare vilket innebär att man inte måste vara störst, bäst och vackrast. Det är inte fråga om prestation utan förmågan att vara sig själv. Det är att möta andra människor öppet och ärligt. Att inte försöka ge andra en falsk bild, vilket det dessvärre ser ut att finnas alldeles för många individer och förlorare som ägnar sig åt. Jag kan bara konsatetera att dom inte har dina egenskaper.

Du är en vinnare som tänker självständigt och tar ställning. Du lever här och nu och engagerar dig för individerna i laget ska få en utvecklande miljö.

Den här typen av avundsjuka utspel / motgånger kommer inte att nedslå en vinnare som dig, utan ger dig tillväxt som människa. Du varken gnäller, stönar eller beklagar dig. Fortsätt vara en vinnare och glädj åt livet och dom framgångar du skapar.

Fortsätt med din attityd, energi, målfokus och att ha kul!

Peter Blom

Anonymous said...

Fredrik,

Om man, som jag, haft förmånen att få dela bås och omklädningsrum med dig, Raffe och grabbarna i THC så vet man att det du råkat ut för är förtal.

Det jag sett och hört av engagemang och energi är värt alldeles för mycket för att börja tvivla baserat på lite "jante-kommentarer" från små, fega och osäkra individer.

Fortsätt för allt i världen att gå er egen väg, coacha med energi och håll fast vid engagemanget i spelarna utanför isen!

Micke P

Anonymous said...

Hej Fredrik,
Det är verkligen tråkigt med anonyma, falska, påhopp, framförallt för dig men även för alla oss andra i THC96/97. Den eller de som ligger bakom det hela är troligen ute efter att förstöra, ville den uppnå något annat skulle den rimligtvis kontaktat dig direkt med sin synpunkt. Det kan bero på avundsjuka eller något annat tillkortakommande. Nu blir ju på något sätt alla, spelare, ledare, föräldrar i Täby och andra föreningar misstänkta för illdåden. Var som helst kan det finnas någon som bara klarar att kanalisera sitt missnöje och/eller avundsjuka på detta fega sätt. Vem eller vilka det är kan man ju bara spekulera om, och det just det jag tycker är tråkigt, många kan bli oskyldigt misstänkta. Men det är väl det illdådaren vill uppnå. Någon/några vill väl skapa en illusion om att allt är dåligt i Täby, när jag och många med mig upplever att det nu är precis tvärtom.
Min son har fått tränare som ser honom och hela laget och som kan identifiera vad han och laget behöver förbättra. Hur bra tränare de än har haft finns det alltid saker för nya ögon att upptäcka, detta kombinerat med en förmåga till att hitta särskilda övningar, tror jag kan ge resultat på sikt. Huruvida laget vinner en eller annan träningsmatch är väl ointressant, det viktiga är vad man lär sig på vägen och att man har roligt under tiden.
Men det är väl tyvärr så, din empati och förmåga att se, analysera och handla, kombinerat med din relativa ungdom kan sticka i ögonen. Kanske är det innehavaren av dessa ögon som kategoriskt klassar dina välskriva och insiktsfulla blogg-inlägg som "boring"?

Kämpa på!
Ingrid Enge