Wednesday, August 27, 2014

Ett bord!

I dag tränade vi inte skridskogrunder som på bilden men däremot hade vi en riktigt bra träning.

Jag pratar om J18 träningen, men kan börja lite tidigare än så redan klockan 19 när jag höll i kvällens 02 träning. Den innehöll mycket spel och tävling samt en skön 2-1 övning med bra flow.

I dag hade vi även ett inbrott i vårt omklädningsrum, eller rättare sagt så var vår kära anläggningschef inne i J18s omklädningsrum och tog personligen ut ett litet bord och två stolar. Varför undrar ni säkert och det undrar även vi då dessa stolar används av oss ledare att byta om på och bordet används flitigt vid träningsplanering. Men sådant trams hör ju inte hemma i ett omklädningsrum eller ett förråd. Ordet maktbegär klingar ibland högt.

Vid J18 träningen så delade jag och assisterande coach Göran på laget och tog halva gruppen var. På detta sätt så kunde vi träna forecheck och spelvändningar mer individuellt med spelarna.

På söndag väntar en ny träningsmatch för J18 och då möter vi min vän Robins lag och tillika min moderklubb som tränare Flemingsberg där jag för 11 år sedan startade min resa som tränare. Klockan 17 i tibble, varmt välkomna.

Fredrik Nygren

No comments: