Monday, May 12, 2014

Boston!

I morgon bär det av hem igen efter några dagar i den underbara staden Boston. Det är inte första gången jag är här och inte heller den sista. Jag gillar verkligen den här staden och trivs bra när jag besöker den.

Denna gång har jag följt med ett gäng svenska spelare som har spelat en turnering och i framtiden kanske vill testa på hockeylivet i Nordamerika. Så med hjälp av mina kontakter så har de fått ögonen på sig och kan ha möjligheter att spela här i framtiden om de skulle vilja det.

Förutom deras matcher så har jag hunnit med NHL matchen mellan Boston och Montreal i Stanley cup slutspelet där Boston nu leder med 3-2 i matcher. En underbar 4-2 seger för Boston där "svenskkedjan" med Loui och Söderberg stod för 3 av Bruins mål.

Jag har även fått äta på min favoritresturang "PF Changs" och besökt en och annan affär. Favoritplatsen är helt klart precis nere i hamnen vid restaurangen "Joes" där man får njuta av det bästa från Boston.

Det lite negativa med Boston är att Dunkinn Donuts är större än Sarbucks i denna Stad och det påverkar verkligen kaffedrickandet till det negativa.

Fredrik Nygren

No comments: