Thursday, April 24, 2014

Krakows ishall!

Jag hade en bra vecka i Polen, men nu är jag hemma igen. På bilden ser ni ishallen i Krakow inifrån, där de då tränar curling. Jag träffade många härliga människor på min resa som jag hoppas att jag kommer att träffa igen. Folk vill lära sig nya saker, de är intresserade och lyssnar.

Det är en annan livsstil i Polen, en mer stressad livsstil med mycket arbete och slit, människorna är vana att arbeta oavsett arbete. Korta raster och många timmars arbete, det man påbörjar ska bli klart så fort som möjligt och man jobbar hårt för att få till det.

Ikväll var det J18 träning igen, det är en del nya ansikten på plats. Det blir tufft att ta ut en trupp, men det känns som att vi kan få till ett rätt bra lag med en bra mix av gamla och nya spelare. Jag ser fram emot nästa säsong, det ska bli en riktigt rolig utmaning att äntligen få träna ett juniorlag i den högsta serien.

Fredrik Nygren

No comments: