Saturday, April 5, 2014

Den eviga staden!

Igår var jag förbi Coloseum och fascinerades verkligen av all denna arkitektur som skapades för flera tusen år sedan. I Rom finns gott om sådant och man undrar varför det aldrig byggs så här vackert nu för tiden.

Coloseum är väl även det närmsta jag kommer en hockeyarena under dessa dagar. Dock hindrade de mig inte från att lyssna på radiosporten och följa den dramatik det bjöds på i kvalserien. Djurgården har verkligen ett gyllene läge inför den sista omgången.

På måndag startar J18 säsongen och jag kommer att vara huvudtränare för Täbys J18 Elit, vilket känns otroligt roligt och motiverande. En spännande utmaning och vid min sida så har jag en något äldre och mer erfaren tränare i Göran Hellman. Det känns som ett ruggit bra mix mellan oss och jag är säker på att vi kommer att hitta ett grymt samarbete.

Idag spelas även finalen i J18 SM mellan Linköping och Modo, ska bli spännande att se hur det går. I bronsmatchen möts Djurgården och Frölunda.

Fredrik Nygren

No comments: