Monday, October 8, 2012

Stenskott!

Tänk vad vissa saker händer av en slump eller hur man träffar vissa människor som man egentligen aldrig borde ha träffat. När jag i dag googlade "stenskott Täby" så kom jag till en hur trevlig bilglas fixare som helst som hade verkstaden i hemmet. Han berättade att han var mästarnas mästare på att fixa stenskott och hade till och med speciella verktyg som de vanliga firmorna inte hade. 200kr i självrisk i stället för 0kr på samglas senast var det nästan värt för att lyssna på hans historier i en halvtimme.

Härliga träningar i kväll och jag trivs verkligen i Täby. Det är med ett leende på läpparna man kommer till hallen varje dag och får träffa alla dessa fantastiska individer. Det finns en otrolig energi i klubben just nu och det är full fart överallt, underbart. Stefan Ladhe körde målvakterna i kväll och snacka om en ödmjuk och trevlig person trots sin status och med sitt imponerande CV. Han är en jordnära tränare som utvecklar målvakterna på ett fantastisk sätt. På andra sidan isen jobbade jag med allt i från 01or till 97or under 3 timmar.

Tyvärr valde en spelare i U16 att sluta med hockey precis och det är alltid tråkigt när vi tappar spelare. Men just i den åldern så är det väldigt vanligt men jag hoppas att han hittar tillbaka till hallen om några veckor.

U16 Div.1 börjar på Fredag för vår del och det ska bli riktigt spännande att möta Arlanda för första gången denna säsong.

Fredrik Nygren

No comments: