Sunday, February 12, 2012

Skrällseger!

Efter Team 96s genomklappning mot Nacka sist så kändes det på förhand som att matchen mot serietvåan Almtuna skulle bli väldigt jobbig. Dessutom med flera spelare borta och endast 14 utespelare tillgängliga så fick taktiken bli håll tätt bakåt och utnyttja era chanser.

En stökig match som innehöll 61 utv minuter för Täby och 49 för Almtuna vilket gjorde att vi fick spela mycket boxplay. Föräldrar på läktaren som skrek åt domaren och mig, spelare som skrek åt domaren som trodde det var jag och skickade upp mig på läktaren. För inte ska man bli uppskickad för, "skojar du"?

Jaja, 2 matchstraff gjorde i alla fall att vi var nere på 12 utespelare.

Vi vann matchen med 4-1 och det kändes som en riktig bragdseger med de förutsättningarna.

Direkt från Uppsala till Täby för 97 match mot SDE, en riktigt bra och jämn match som slutade 2-2!

Sen hade jag några vänner på besök på kvällen och vi hade en god och trevlig middag.

I dag var det en mer avslappnad lugn träningsdag där 97 körde ett bra konditionspass på fysen och mycket avslut och PP på isen.

96 hade en avslappnad träning med mycket straffar där jag själv fick till en hyfsat snygg som ni ser i inlägget nedan.

Blommor brukar inte höras men i bland kan en ljungs rop susa i vinden! :)

Tack för en trevlig helg,
Fredrik Nygren

No comments: