Thursday, April 26, 2012

Spinning!

Igår var det spinning för Team 97 och både jag och lagledare Rickard var med och körde. En träningsform som man blir väldigt svettig av, men lite väl enformig för min smak.

Föräldrarmötet för 98 gick bra och det kändes som att jag pratade i en timme om nästa säsong och träningsupplägg och matcher. Nu blir det en utmaning att få alla pusselbitar på plats. Men det ska bli riktigt kul och spännande.

Min Teori om fjolårsvinnare där jag uppmärksammade att alla lag som vann Mitt i Cupen åkte ur väldigt tidigt säsongen efter verkar hålla i sig. Även om en dåvarnande Täby förälder påpekade att detta måste berott på fel träning från tränarens sida så verkar detta hålla i sig även i NHL slutspelet. I natt åkte Boston Bruins ur Stanley Cup slutspelet och jag undrar om även dom då har tränat fel under en hel säsong.

Fredrik Nygren

No comments: